lördag 19 maj 2012

Fixa och dona

Idag har jag fixat och donat hela dagen!
Jag började morgonen med att dyka in i garderoben (det behövdes verkligen en grep..) för en totalrensning. Jag sorterade för första gången sedan jag flyttade in (för två år sedan) så att allt har sin plats. Annars har man lätt kunnat hitta sängkläder, tröjor, gardiner, strumpor och dukar i samma låda. Sedan hängde jag prydligt upp alla klänningar och jackor på galgar och vek ner linnen, tröjor och byxor i lådor. Herregud, vad bra det blev! Det är roligt att kunna glädjas åt det man själv har åstadkommit ibland. Och äntligen är min garderob en riktig "walk-in-closet" istället för en "walk-over-closet", som någon uttryckte sig på jobbet!

Sedan fortsatte dagen med att jag fick vara barnvakt till min kära brorsdotter Lilly. Vi bakade choklad muffins tillsammans. Dom blev jättegoda!

Choklad muffins!

Lilly fixade disken efteråt. 

Sedan var vi i stallet och mockade åt hästarna och fåren. Lilly är riktigt duktig på det. "Lilly ta bort bajset" säger hon och hugger i med grepen. Det är en redig tjej. 

Efter det satte sig Lilly ner i min soffa och kollade på film och åt blodpudding. Och då dök Lillys mormor upp också, så dom såg klart filmen tillsammans och jag passade på att tvätta upp en massa gamla kläder som jag hittade gömda i garderoben!

Mot kvällningen satte jag om bananplantan som jag fick av Karl när jag fyllde år, visst är den tjusig?! Nu väntar jag bara på att klasarna ska börja ta form.

Bananplanta.

Jag och brorsan gick till stallet för att fodra hästarna fram mot kvällen och bestämde oss för att ta en kvällspromenad med dem. Det är väldigt mysigt att bara promenera med hästen, han är bra mycket bättre på att gå i koppel än hunden min..


Solnedgång över Stolpås.

Så har ännu en dag blivit till natt här på Stolpås.
Sov gott alla där ute!

/Sandra


3 kommentarer:

  1. Ååå vilken toppendag, vad mysigt med en sån liten duktig hjälpreda, väldigt fint namn, Lilly.
    Det låter helt underbart att kunna promenera med sin häst i solnedgången, som en film, haha, jag liksom drömde mig bort där en sekund, jag är ju som sagt ingen hästmänniska. Men det låter helt fantastiskt.
    Här grejas för fullt i trädgården. Såg att syrenen är på väg att slå ut. Vi får besök av min mamma och faster från Sundsvall till veckan, vår äldsta dotter ska konfirmeras nästa helg så jag hoppas det blir kanonväder. Kram på dig/er, Ninna

    SvaraRadera
  2. Och vad gott du måste ha sovit efter den effektiva dagen!
    Härligt med en liten hjälpare när det ska bakas och mockas.

    SvaraRadera