torsdag 10 maj 2012

Sandra som serietecknare

Är det möjligtvis någon som någon gång läst en tidning vid namn "Min Häst"?

Denna tidning är för mig en bit nostalgi, när jag var i ridskole-åldern så lusläste jag vart enda nummer. Jag frossade i hästiga fakta artiklar och njöt av spänningen i Lena Furbergs serier. Och det var då jag började drömma om att en dag lyckas teckna en helt egen serie!

Idén har alltid grott bak i hjärnan någonstans men för ett år sedan tog jag tag i det hela. Jag tecknade en 8 sidor lång serie som jag sedan satte färg på i datorn. Och nu, den 22 maj går min lilla dröm i uppfyllelse!

Nostalgi tidningen "Min Häst".


I nästa nummer smäller det!

I nästa nummer kommer min serie att finnas med! Min Häst köpte den av mig och jag har till och med gjort ytterligare två serier som kommer att publiceras under 2013. 
Tyvärr kommer bara var annat nummer ut i butik och var annat nummer till prenumeranterna. 
Och detta är bara till dem som prenumererar. Men självklart lägger jag upp bilder här på bloggen!

Fantastiskt spännande!

/Sandra

3 kommentarer:

  1. Åhhh va kul för dej Sandra! Grattis till det oså till faster igen :)) Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Och vad bred du är inom det kreativa, smide och tecknade serier och mycket mer. Jag blir full av beundran.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt!! Önskar att jag hade tålamod att teckna något ordentligt, jag tappar så snabbt inspirationen så fort det går lite dåligt och så struntar jag i det, haha.

    Ser fram emot att få se det du gjort!

    SvaraRadera