onsdag 23 maj 2012

Minst i hagen

Idag var jag och mamma Sussi och hälsade på minstingen i kohagen. En liten tjurkalv som ännu inte fått något namn. Han har en riktigt fin päls som är jämn och utan benor. Faktiskt ganska olik sina halvsyskon, även om alla kalvarna får personliga utseenden tack vare den yviga pälsen som då oftast lägger sig i benor och virvlar.

Minst i hagen.


Vädret här på Alnö har varit fantastiskt idag! Men det är dags att gå och natta djuren nu och bara hoppas på att morgondagen håller samma standard, för i så fall ska jag måla Faluröd!

/Sandra

5 kommentarer:

  1. Ååå vilken liten gullig kalv, gos gos.
    Sussie, pärlbusken är supervacker, den heter The Bride och ska klara zon 3, men jag brukar aldrig gå efter det utan testa mig fram. Beror ju på hur skyddat den står. Det finns väl en handelsträdgård i Njurunda, ring o kolla om dom har den eller kanske kan ta hem den.
    Underbar gård ni har, lycka till med er nya kompis, klippon alltså hihi.
    Kram Ninna, från ett vaaarmt Varberg.

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag skulle ha alla kalvarna hos mig i sängen om jag hade dem. Skulle nog inte kunna låta bli.

    SvaraRadera
  3. Åhhhh....så söt. Den ser så gossig ut!
    Kram

    SvaraRadera