söndag 26 februari 2012

Mat och tårta



Idag var det dags för mig, Sandra, att bjuda igen på matfronten. Allt för många gånger har jag trippat över gårdsplanen och snyltat mat hos Nicklas, Sofia och Lilly. Så idag bjöd jag hem dom till mig på lunch! Det blev kyckling, strips, tzatziki och lite grönföda. Till det drack vi en jättegod saft som jag har köpt på Norraberget (ett av Sundsvalls två stadsberg som ni måste besöka om ni skulle ha vägarna förbi här någon gång! Där finns massor av gott och roliga grejer!). Saften har en smak av rabarber och ingefära och släcker verkligen törst.

Vädret var så fint så vi höll till på min bro, äntligen kan man börja äta utomhus!

Brorsan Nicklas gillade maten och åt som vanligt som en hel häst. 


Lilly älskar strips!

Efter maten traskade vi över till min farmor och farfar och åt tårta. Men det är faktiskt ingen som fyller år eller har namnsdag, utan anledningen till tårtan är att det kom en häst på rymmen som stannade på vår gård, Sofia fångade in den och han fick bo i Gubbens box medan vi försökte lista ut var han hörde hemma. Och sent på kvällen i fredags återförenades islandshästen med sin ägare - som i lördags kom förbi med två tårtor och fem semlor som tack för att vi tagit hand om honom! Slutet gott, allting gott!

Tårtorna kom från det lokala bageriet - Alnö hembageri & konditori. 

Jag hoppas att ni har haft en super helg och haft möjlighet att vara ute i det underbara vädret!

/Sandra


4 kommentarer:

  1. ...Härlig anledning att fira med tårta! Ja vilken dag det vart idag! Man vill sitta i solen o bara njuta..Kram /GUNILLA

    SvaraRadera
  2. Så härligt när solen börjar att värma så man kan sitta ute på bron och äta!
    Men du...om jag ska ha vägarna förbi Sundsvall måste jag över Högakustenbron...och den gillar jag inte! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt när andra uppskattar det man gör! och tårta är ju aldrig fel! jag väntar också på att man ska kunna sitta ute och äta, det ser verkligen skönt ut!
    Må så jättegott!
    Kram Kram! Miriam

    SvaraRadera
  4. Så härligt att få äta ute! Det längtar jag efter . Tror bestämt att jag ska börja mocka bort lite snö från verandan för att påskynda det hela :)
    Tårta kunde ni vara värda som tog hand om rymlingen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera