tisdag 28 februari 2012

Vinterpälsen

Det är otroligt vilka vinterpälsar djuren skaffar sig! Hästarna ser ut som två lurvbollar i hagen, snart är dom snarlik fåren som går i hagen bredvid. Jag tror att även djuren väntar på våren nu, jag kan nämligen se hästarna och fåren från mitt köksfönster, och dom står mer än gärna med huvudet i solens riktning och blundar och njuter.

Ludde i sin vinterskrud.

Ikväll ska jag ta det superlugnt och bara läsa tidning, se på film och vila. 
Vad ska ni hitta på?

/Sandra

5 kommentarer:

  1. Åh, en sån fin liten häst. Som hämtad ur en sagobok :o)
    Ha en fin kväll!
    Kram 3 Tanter.

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra! fina djur ni har..får nog mycke kärlekav er förstår jag..klart dom väntar på våren,idaghar det varit vår i Västragötaland minsann..Jaa du jag o gubben turas om att tvätta dom förbenade växthusfönstren...Kram på dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så vacker han är i sin vinterskrud! Ja nog väntar både människor och djur på vår nu! Idag så satt jag på altanen i solskenet och drack kaffe medan hundarna sprang och lekte! Underbart!
    Må så jättegott!
    Kram Kram Miriam

    SvaraRadera
  4. Det är inte bara vi som njuter av att solen börjar att värma, även djuren verkar gilla det! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mina (fällande) hårbollar står gärna och lapar vårsol i hagen, och man känner verkligen att de har vårbus i kroppen.
    Vallacken (som snart blir 7)försöker få igång "Tanten" (17år)i hagen, men hon är inte riktigt lika road.
    Dock så brallade hon lite "i smyg" när jag släppte dem en stund i paddocken härom dagen:-)
    Vovvan känner också att det är vår. Hon vill i n t e gå in när hon varit på promenad!
    Vila låter som en bra idé! Jag tror att jag härmar dig ikväll;-)
    kram Maria

    SvaraRadera