måndag 6 februari 2012

Vi övade horsemanship

på lördagen, då det var för kallt (-23) för att aktivera hästarna fysiskt så gjorde vi mer tankekrävande aktiviteter. Vi promenerade runt gården och provade trånga utrymmen, följa john och lite ljud som är vanliga på gården som traktorn. Jag vill ha en häst som är barnvänlig och trafiksäker så dessa övningar är perfekta att öva på med Ludde. Vi har även kommit fram till några justeringar i Ludde "hus" och han blev även friserad i helgen.
Ida som även bott på gården en sommar
hälsar på alla djur som saknat henne

Trimmar hovskägget

Följa John träning

tränar på trånga utrymmen

Lilly kommer och hälsar på, Ludde står snällt och väntar

Vi avslutar med att testa vår fina ´pulka´
Både jag och Ida fick oss en provtur och Ludde får högsta betyg


Så det var vår helg, som tyvärr blev kort då det var så himla kallt!
Jag längtar så till våren då den kommer vara händelserik! Det kommer bli stallbygge, körträningar och även tillskott på gården. Och då menar jag faktiskt inte bara lamm utan även ett litet syskon åt Lilly.


Men nu ska jag studsa ut och hamra lite på Luddes "hus"
Trevlig måndag på er alla! Mvh Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar