måndag 24 september 2012

Biodling

Jag har länge varit nyfiken på det här med biodling, men jag kan inte mycket om det. Men jag har hört att det skall vara rätt så lönsamt, det är riktigt bra för miljön och trädgårdar mår prima av att ha dem i närheten. Vi har gott om plats att ha bisamhällen på och allt som kan gynna gården är ju bara bra!

Nu har jag tagit tag i det hela och bokat in mig på en kvällskurs i biodling med start våren 2013. Spännande!

Bin skulle trivas fint i mammas trädgård.


Har någon av er erfarenhet av bin? Har ni själva bin, känner ni någon som har bin eller har ni någon annan åsikt om just.. bin?

Ha det gott!
/Sandra

4 kommentarer:

  1. Jag har en hel hoper släktingar som har haft bin och min äldste son har kommit lika långt i sina planer som du. Jag bekymrar mig mest för var vi ska få plats med en slunga, i övrigt är jag väldigt positiv.

    SvaraRadera
  2. Tack för fin kommentar på bloggen! Härligt att det finns fler countrynördar där ute. Jag är inne här på stolpåsbloggen så gott som dagligen men är dålig på att kommentera. Det är iaf alltid trevlig läsning. Biodling kan jag inget om men det är säkert helfestligt! (Obs. inte ironi) / Kerstin

    SvaraRadera
  3. När det gäller bin kan jag inte hjälpa dig alls, verkar vara en hel vetenskap!!
    Men det är säkert trevligt när man kan lite om det och såå gott det är med honung till allt möjligt, både i mat och dryck.
    Lycka till med nya kursen sen i vår:)
    Ha dé gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Halloj allihop på fina Stolpås, var ett tag sen jag kikade in hos er men desto roligare att kolla nu. Åå så fint det blir i stallet, jättesnyggt med den bruna färgen mot det vita. Tur ni har en sån duktig liten arbetsledare hihi. Ja vad roligt med bin, honung är ju så smarrigt i mat, bak & i en varm kopp te. Spännande. Vi brukar köpa nån burk på marknader här omkring Varberg, men då kanske man kan få smaka på Stolpås-honung nästa år?

    Kram kram Ninna

    SvaraRadera