fredag 7 september 2012

Kickan

Av alla våra får så är det två stycken som sticker ut lite extra för just mig. Dels är det min fina Ully som jag döpte en gång som barn. Hon har varit med länge och går nu utan lamm och fungerar som fostermamma. Men förutom henne så ligger Kickan mig varmt om hjärtat. Hon hade en tuff start i livet, jag trodde nämligen att hon var dödfödd när hon kom till världen, men av vana och hopp så rengjorde jag nos och mun på henne och då tog hon sitt första andetag. Det var fantastiskt!

Kickan

Vill man bli vän med Kickan så kliar man henne bakom öronen och på halsen och om hon gillar dig tillbaka så får du även klia henne på rumpan!


Folk som tycker att får är tråkiga har så fel, dom har underbara personligheter - bara man lär känna dem!

Imorgon blir det stallbygge för hela slanten, jag ska ta med mig kameran så ni får se.
Trevlig kväll!
/Sandra

3 kommentarer:

  1. Får är underbara! Och du tar underbara bilder av dem!

    SvaraRadera
  2. jaa alla djuren har nog sina personligheter när man lär känna dom. Vi hade får o getter o höns o kor ja allt som hör till ett lantbruk på 60 talet...Kram på dej Sandra ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. SV: Tack så mycket! Ja, han var verkligen intressant att se :D

    SvaraRadera