torsdag 6 september 2012

Södern rabatt

läste jag om i Allt om Trädgård i våras...

Så frön inhandlades till det,


sattes och fick växa till sig i växthuset.


Sedan planterades de ut i mitt land.


Och i en krukor till mina arbetskamrater som fick varsin i sommar present.


Rabatten bygger på mark-täckande squash,


Bondböna som klättrar upp på 


Majsen!
Vilken kanon ide och fin rabatt det blev.



Bönor och Majs har det nog varit alldeles för kallt för,
men skam den som ger sig...bättre lycka nästa år.

Squashen  har vi fått hur mycket som helst av...
Dessa är från den senaste veckan,
okej några må jag ju ha missat sist jag tog in?!


Men kul att ge bort med en rosett och en glad hälsning på ;)


Kram från Sussi på gården.


5 kommentarer:

  1. Oj så det växer hos er! Så rart av dig att använda en del till presenter :D

    Svar på din fråga ang. torkade blommor: jag gör som du, hänger dem upp och ner inomhus.
    Ha en riktigt fin helg
    Ann-Louisekram :)

    SvaraRadera
  2. HEJ
    Kul du hittat till min blogg
    Å, va TREVLIGT med er blogg , flera generationer som bor å arbetar på gården tillsammans.
    Hälsar
    EVA

    SvaraRadera
  3. Å vilken härlig skörd, vad roligt att det blev så mycket. Jag är fortfarande helt facinerad över att det kan växa något ur ett litet frö, hihi. Tycker det är så roligt att spara fröer från frukter på fönsterbrädan och sen trycka ner i jorden och se vad som händer. Malin, våran yngsta, är likadan, roligt.

    Kram kram Ninna

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken kul idé, att ge bort squash i present! O vad mycket ni verkar ha fått.
    Önskar dej en fin fin helg!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder!
    Och underbara presenter både plantorna och squashen. Vem skulle inte bli lycklig för det?

    SvaraRadera